mohammad
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ mohammad
آرشیو وبلاگ
      پسری از کوهستان ()
ِDodge Charger SRT.8.392 نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/٢٥

دوج اینبار یک موسکل ستودنی را برای رقابت در این کلاس خودروهای آمریکایی با نام Charger SRT8 392 را روانه بازار کرد. این مدل از یک موتور 6.4 لیتری HEMI با قدرت 470 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن متر استفاده می کند. این قدرت توسط یک سیستم کلاچ دوبل مدرن به گیربکس 6 سرعته دستی و یا 5 سرعته اتوماتیک انتقال داده میشود و این گیربکس توان را به چرخهای عقب انتقال می دهد. این موتور با استفاده از تکنولوژیهایی مانند منیفلد متغیر، سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها و از مدار کردن سیلندرهای مازاد تبدیل به یک موتور سبز گردیده که در هپاضای هر گالن سوخت 37 کیلومتر مسافت را طی می نماید.

 

وظیفه متوقف کردن این هیولای کوچک بر عهده سیستم ترمز پر قدرت آن است که در جلو از دیسکهای 14.2 اینچی و در عقب از دیسکهای 13.8 اینچی سود می برد که بر روی هر کدام 4 پیستون قرمزرنگ برمبئو قراردارد. برخی از رکوردهای بدست آمده توسط این Charger به شرح زیر است:

- شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت: 4 ثانیه

- حداکثر سرعت بیش از 290 کیلومتر بر ساعت

- شتاب 0-160-0: 15 ثانیه - رکورد طی 400 متر: 12 ثانیه

 - خط ترمز از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل: 35 متر

 

این محصول دوج تمام حریفان را در این کلاس تحدید می کند. دوج با ارائه چنین محصولاتی امیدوار است بتواند به دوران طلایی خود بازگردد.

 

  نظرات ()
پورشه Cayman R نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/٢٠

امروز براتون به مناسبت آخر هفته یک خودروی زیبا و دوست داشتنی در نظر گرفتم که نمونه ساده اش مدتی است از طریق نمایندگی رسمی پورشه در ایران به خیابانها راه پیدا کرده. این مدل به نوعی اسپرت تر شده Cayman S است. امیدوارم لذت ببرید.لبخند

پورشه مدل جدید Cayman R را به بازار ارائه نمود. این مدل با دارا بودن یک موتور3.4 لیتری شش سیلندر به قدرت 330 اسب بخار در وسط خود قدرت را توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته اتومانیک به چرخهای عقب انتقال می دهد. این خودرو قادر است در مدت 4.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند  و در نهایت به حد اکثر سرعت 282 کیلومتر بر ساعت دست یابد (با گیربکس اتومات این اعدد به 4.9 ثانیه و 280 کیلومتر بر ساعت تغییر می یابد). مصرف سوخت این مدل نیز در هر 100 کیلومتر 9.3 لیتر بوده که در صورت استفاده از گیربکس اتومات این عدد به 9.7 افزایش خواهد یافت.

 

وزن این خودرو با استفاده از قطعات سبک وزن به 1295 کیلوگرم رسیده که به معنای 3.9 کیلوگرم برای هر اسب بخار است (4 کیلوگرم برای گیربکس اتوماتیک). سیستم تعلیق این مدل نسبت به گونه ساده به میزان 20 میلیمتر کاهش یافته است. همه اینها به هدف افزایش توانایی و داشتن یک رانندگی پویا در این خودرو گردآوری گردیده. این خودرو از سبک ترین مجموعه رینگ 19 اینچی پورشه به وزن کلی 40 کیلوگرم استفاده می نماید.

 

بالچه ثابت عقب به همراه آینه های جانبی به رنگ مشکی با نوشته پورشه به رنگ سفید یا نقره ای به نسبت رنگ بدنه از دیگر تفاوتهای این مدل با گونه استاندارد به شمار می رود.

دوستان منتظر نظرات زیباتون هستم. 

  نظرات ()
نیسان میکرا DIG.S نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/۱٩

کمپانی نیسان سری جدیدی از مدل میکرا را با کد DIG.S به بازار معرفی نمود. این کد مخفف سیستم سوخترسانی این خودرو است که با استفاده از تزریق مستقیم سوخت با فشار بالا در سیلندر باعث کاهش مصرف سوخت گردیده، در صورتی که حجم موتور افزایش یافته است. قیمت این سری نسبت به سری موجود میکرا 1000 پاوند افزایش یافته است. این مدل از سپتامبر 2011 با قیمتی بین 11150 تا 13650 پاوند با گیربکس 5 سرعته دستی وارد بازار انگلستان خواهد شد. البته با سفارش گیربکس CVT قیمت این مدل 1000 پاوند افزایش خواهد یافت.

 

مدل جدید با استفاده از سیستم متغیر زمانبندی سوپاپها، سیستم سوخترسانی DIG.S و سیستم Start & Stop تبدیل به یک خودرو بسیار کم مصرف و دوستدار محیط زیست گردیده که قابل رقابت با موتورهای دیزل است. این خودرو در استاندارد ایالات متحده 4.09 لیتر بنزین بر هر 100 کیلومتر مصرف می نماید که به دلیل استاندارد سختگیرانه تر انگلستان این عدد در این استاندارد 4.3 لیتر بنزین بر 100 کیلومتر می باشد. این خودرو در هر کیلومتر تنها 99 گرم CO2 تولید می کند که این میزان در انگلستان مشمول معافیت مالیاتی می گردد.

 

نیسان امیدوار است با ارائه این مدل بتواند سهم بیشتری از بازار را از آن خود نماید.

 

  نظرات ()
رنو سامسونگ SM.7 نسل جدید نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/۱٧

نسل جدید رنو سامسونگ SM.7 به بازار معرفی شد. طراحی و ارتقاء این خودرو برای بخش R&D رنو 32 ماه به طول انجامید و در مجموع بیش از 207 میلیون یورو هزینه در بر داشت. این در حالی بوده که نیسان مدل ماکسیما را از سال 2004 بر روی همین پلتفرم تولید می نماید. البته بهسازیهای بسیار زیادی بر روی ایم مدل نسبت به نسل پیش انجام شده. به طور مثال فضای زانوها برای سرنشینان عقب نسبت به نسل قبل 70 میلیمتر افزایش یافته است.

این خودرو در بخش مولد قدرت از دو موتور V.6 نیسان استفاده می کند. موتور کوچکتر که همان موتور مورد استفاده در نیسان تینا است، یک موتور 2.5 لیتری با توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت و 243 نیوتن متر گشتاور است که طبق استانداردهای ایالات متحده در هر 100 کیلومتر مسیر ترکیبی 9 لیتر بنزین مصرف می نماید. موتور دوم که همان موتور مورد استفاده مدل ماکسیما است یک موتور 3.5 لیتری به قدرت 258 اسب بخار و گشتاور 330 نیوتن متر است که طبق استاندارد ایالات متحده در هر 100 کیلومتر مسیر ترکیبی 10.4 لیتر بنزین مصرف می نماید.

این خودرو مجهز به یک گیربکس 6 سرعته نیمه اتوماتیک است که قابلیت تعویض توسط شیفترهای پشت فرمان را داراست.

قیمت این خودرو که به گفته آقای جان ماری هورتیگر مدیر عامل رنو سامسونگ استانداردهای جدیدی در کلاس خودروهای بزرگ کره ای تدوین کرده بین 18935 تا 24786 یورو قیمت خواهد داشت.

این خودرو با تکیه بر کیفیت بالا و کابین جادار به همراه امکانات مناسب و موتورهای خوب امیدوار است بتواند قسمتی از بازار خودروهای این کلاس را به خود اختصاص دهد.

  نظرات ()
BMW.X3 مدل 2012 نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/۱٦

کمپانی خودرو سازی B.M.W آلمان ورژن 2012 مدل X.3 را به بازار معرفی نمود.

این نسل X.3  از دو موتور جدید کمپانی B.M.W سود می برد که با هر دو موتور میتوان گیربکس 6 و یا 8 سرعته سفارش داد.

موتور اول یک موتور بنزینی مجهز به توربو است که قادر است 184 اسب بخار و 270 نیوتن متر گشتاور را به ترتیب در دورهای 4800 و 1250 RPM در اختیار راننده خودرو قرار دهد.

موتور دوم یک نیروگاه واقعی است. این موتور دیزل 3 لیتری قادر است توسط توربوهای دوگانه خود که شامل توربوی کوچک و بزرگ میشود نیرویی معدل 313 اسب بخار و گشتاوری معادل 630 نیوتن متر را در اختیار راننده خودرو قرار دهد.

سیستم توربو دوگانه این موتور در دورهای پایین و یا در زمانی که موتور تحت فشار نباشد فقط با توربو کوچک کار می کند، اما در زمانی که موتور تحت فشار باشد و یا راننده دور را افزایش دهد توربو بزرگتر وترد مدار گردیده و قدرت لازم را در اختیار راننده قرار می دهد.

  نظرات ()
عکسهایی از تویوتا لند کروز سفارش آمریکا و قابلیتهایش نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/۱۳

شاید بتوان گفت که لندکروز موفق ترین خودروی ژاپن بوده که در سراسر جهان طرفداران زیادی را برای خود جلب نموده. این خودرو با افزایش توانمندیهایش هر روز به خودرویی قدرتمند تر تبدیل می شود. به طوریکه دیگر رقبایش را به دنبال خود می کشد و مانند گذشته های دور به دنبال خودروهای بیابانی آمریکایی و انگلیسی حرکت نمی کند. این عکسها نشاندهنده قابلیتهای این خودروی محبوب هستند. این خودرو با حجم موتور 5.7 لیتری در بازار آمریکا و قدرت 381 اسب بخاری خود با مدلهای موجود در بازار ایران تفاوت داشته و حتی دارای امکانات بیشتری نیز می باشد.

امیدوارم از عکسها لذت برده باشید.

لطفاً نظراتتون را بهم اعلام کنید.

متشکرمبای بای

  نظرات ()
موتور جدید AMG نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/۱٢

موتور جدید AMG یک موتور 5.5 لیتری با تنفس طبیعی است که بر پایه موتور تویین توربو نصب شده بر روی مدلهای CLS63، CL63، S63 و E63 شکل گرفته است برای نصب بر روی مدلهیی طراحی گردیده که همخوانی با موتور تویین توربو ندارند. اولین خودرو که این موتور را دریافت می کند SLK55 است.

این موتور با کد AMG.M.152 نسبت به موتور قبلی 60 اسب بخار و 30 نیوتن متر قوی تر گردیده. این به آن معناست که قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب 422 اسب بخار و 539 نیوتن متر می باشد. این قدرت هنوز با 100 اسب بخار در هر لیتر حجم موتور فاصله دارد اما این موتور با توجه به تکنولوژی های مصرف شده در آن یک موتور کم مصرف و سبز است. این تکنولوژی ها شامل سیستم تزریق مستقیم سوخت جدید بنز، پمپ روغن و آب با قابلیت تغییر فشار و جریان، سیستم استارت استاپ (این سیستم در هر بار ایستادن خودرو که از یک زمان خواصی بیشتر به طول بینجامد موتور را خاموش می کند) ، دینام احیا کننده انرژی و سیستم از مدار خارج کردن سیلندرهای اضافی.

AMG ادعا میکند که سیستم از مدار خارج کردن سیلندهایش را بر طبق تکنولوژی خودروهای فرمول یک طراحی نموده و میتواند بین 2 تا 4 سیلندر را از مدار خارج نماید. این اطفاق زمانی رخ میدهد که دور موتور کمتر از 3600 دور بر دقیقه باشد و موتور زیر فشار کمی باشد. این سیستم توسط اهرمهای هیدرولیکی میتواند سیلندرهای 2-3-5-8 را از مدار خارج نماید و باعث محصوص مصرف سوخت گردد.

به طور کلی موتور V8 جدید بیش از 30 درصد بیش از موتور قبلی در مصرف سوخت صرفه جویی می نماید و قادر است در اضای هر گالن سوخت ( حدود 4 لیتر) 53.4 کیلومتر مسافت را بپیماید. این در حالی است که که موتور قبلی با هر گالن سوخت 37.8 کیلومتر مسافت را می پیمود. در زمینه آلایندگی نیز موتور جدید در هر کیلومتر 199 گرم CO2 تولید میکند در برابر 288 گرم مدل قبلی.

به علاوه این خودرو مجهز به یک سیستم اگزوز متغیر گردیده که میتواند دریچه را در حالات 50، 30 یا 15 درجه قرار دهد تا خودرو همیشه دارای صدایی جذاب و عملکردی مناسب باشد.

مشخصات موتور

نوع موتور

M.152-V8 با زاویه 90 درجه

حجم

5461 سی سی

قطر*کورس سیلندر

98*90.5

جنس موتور

آلیاژ آلمینیوم با محافظهای سیلیکونی سیلندر

سیستم سوپاپها

DOHC 32 valve- DVVT

سیستم سوخت رسانی

Direct injection- piezo injectors

نسبت تراکم موتور

12.6/1

حداکثر قدرت

422 اسب بخار در 6800 دور بر دقیقه

حداکثر گشتاور

539 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه

سیستم اگزوز

Variable exhaust

وزن موتور

187 کیلوگرم

  نظرات ()
lمدلهای BMW برای سال 2013 نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/۱٠

پرده برداری از دو مدل جدید BMW

کمپانی BMW از دو مدل خودروی جدید خود با نامهای i3 و i8 پرده برداری کرد. این دو خودرو قبل از این با نام Mega city و Efficient dynamics شناخته می شدند. این اولین سری از خودروهای BMW است که با کدi وارد بازار می شوند. این دو خودرو در برنامه ریزی تولید BMW در سال 2013 قرار دارند که البته به نظر کارشناسان با توجه به امکانات و ظاهرشان برای سال 2013 بسیار پیشرفته به نظر می رسند.

I3

مدل کوچکتر که برای تردد شهری طراحی گردیده و یک هاچبک سری B 5 درب به حساب می آید. I3 از نظر طراحی بسیار شبیح به مدل دیگر یعنی i8 است. مخصوصاً با توجه به دربهای شفاف و سیستم و جنس شاسی که از تکنولوژی CFRP سود میبرد. این شاسی در سال گذشته تستهای مربوطه را گذرانده و به نتایج خوبی نیز دست یافته است. شاسی این خودرو به صورت ترکیبی از آلمینیوم و فیبر کربن است که انقلابی در زمینه ایمنی ایجاد کرده است. این شاسی به قدری مستحکم است که حتی با حذف ستون B در این خودرو از مقاومت بدنه کاسته نمی شود.

I3 در واقع دارای تفاوتهای اساسی با رقبا بوده و به نظر می رسد متعلق به زمان آینده می باشد. ستون A در این خودرو بسیار شیب تندی داشته و در قسمت عقب نیز ستون C بسیار نازک طراحی گردیده است. البته هنوز معلوم نیست که آیا این خودرو با همین ظاهر روانه بازار خواهد گردید یا خیر.

با این حال گفته ها حاکی از آن است که دربهای جانبی و درب عقب به همراه ستون B در این خودرو بدون تغییر در نمونه تولیدی نیز باقی خواهند ماند. سیستم شاسی نیز از بخشهای اصلی این خودرو خواهد بود که با توجه به سبکی این شاسی وزن خودرو نسبت به رغبا بیش از 100 کیلو گرم سبک تر گردد. این شاسی 50 درصد شاسی فولادی وزن دارد ولی بیش از 30 درصد از شاسی فولادی قوی تر است.

موتور این مدل یک موتور الکتریکی است بر پایه موتور MINI.E که با بهسازی های انجام شده از نظر ابعاد کوچکتر گردیده و در عوض نیرو و گشتاور بیشتری تولید می نماید. یک موتور کوچک مزیتش آن است که میتواند با هر بار شارژ مسافت بیشتری را بپیماید.قدرت این موتور رقم قابل توجه 170 اسب بخار است و گشتاور تولیدی این موتور نیز 184 پاوند فوت است. این موتور در برآمدگی عقب خودرو جاسازی شده که به گفته مقامات BMW به دلیل حجم کم فضای زیادی از سرنشینان نمی گیرد. البته فضای صندوق بار این خودرو تنها 200 لیتر است که از تمامی رقبا کمتر است.

باتری ارزان قیمت یون لیتیوم این خودرو که مانند مدلهای سلول سوختی مرسدس در کف خودرو جاسازی گردیده اند میتواند شعاع حرکتی معادل 120 تا 160 کیلومتر را به این خودرو بدهد. البته شارژ کامل این باتری توسط یک سوکت استاندارد 6 ساعت به طول می انجامد که البته میتوان با یک سوکت شارژ سریع در مدت 1 ساعت باطری این خودرو را 80 درصد شارژ نمود. این باطری با قیمت ارزانش میتواند تا حدی قیمت بالای شاسی را جبران نماید.

این خودرو با توجه به موتور فوق العاده ای که دارد میتواند شمارا به تعجب بیندازد. این خودرو میتواند از سکون کامل ظرف مدت 7.9 ثانیه سرعتش را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و حد اکثر سرعت این خودرو نیز به خواطر کاهش مصرف انرژی به 150 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.

البته امکان دارد که این خودرو مجهز به یک موتور کوچک گردد که با گرداندن یک ژنراتور باطری ها را شارژ نماید تا شعاع حرکتی خودرو افزایش یابد. این سیستم که رکس نام دارد سیستمی هوشمند است که مصرف سوخت بسیار پایینی داشته و آلایندگی آن بسیار کمتر از گونه های دیگر است.

I8

در مقام مقایسه خودروی i8 قابل تصور تر از i3 است. زیرا این خودرو یک اسپرت با دینامیک مثال زدنی و 2+2 نفره است که شاسی آن از تکنولوژی CFRP استفاده می نماید و متور الکتریکی چرخهای جلو را به حرکت در می آورد در حالی که چرخهای عقب توسط یک موتور بنزینی 1.5 لیتری به حرکت در می آیند.

این موتور بنزینی بر خلاف موتور مدل Vision ED که از یک موتور 1.5 لیتری توربو دیزل استفاده می نمود از یک موتور توربو بنزینی استفاده میکند. این موتور با قدرت 220 اسب بخار و گشتاور 221 پاوند فوت به همراه یک موتور الکتریکی به قدرت 129 اسب بخار و گشتاور 184 پاوند فوت میتواند به صورت سری قدرتی معادل 349 اسب بخار و گشتاور 405 پاوند فوت تولید نماید تا راننده قادر باشد این خودرو را از سکون کامل در مدت 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و سرعتش را در نهایت به سرعت محدود شده 250 کیلومتر بر ساعت برساند.

البته مسافت قابل پیمایش توسط موتور الکتریکی در این خودرو تنها 20 مایل است. موتور بنزینی این خودرو در هر کیلومتر تنها 66 گرم CO2 تولید می نماید که بین خودروهای پاک دسته بندی می گردد.

مشخصات دو خودرو به شرح زیر است:

i8

i3

 

هیبریدی

الکتریکی

نوع خودرو

موتور الکتریکی جلو، موتور بنزینی وسط و چهار چرخ محرک

موتور عقب، دیفرانسیل عقب

جایگزاری موتور و چرخ محرک

4632 mm

3845 mm

طول

1955 mm

2011 mm

عرض

1280 mm

1537 mm

ارتفاع

2800 mm

2570 mm

فاصله محورها

موتور 3 سیلندر بنزینی توربو

 

موتور درون سوز

220 hp / 221 lbft

 

قدرت موتور درون سوز

129 hp / 184 lbft

170 hp / 184 lbft

قدرت موتور الکتریکی

349 hp / 405 lbft

 

قدرت ترکیبی

1480 کیلوگرم

1250 کیلو گرم

وزن

250 کیلومتر بر ساعت ( محدود)

150 کیلومتر بر ساعت (محدود)

حد اکثر سرعت

4.6 ثانیه

7.9ثانیه

شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت

بیش از 30 کیلومتر

120 تا 160 کیلومتر

مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ توسط موتور الکتریکی

 

  نظرات ()
تغییر کاربری وبلاگ نویسنده: mohammad - ۱۳٩٠/٥/۸

با سلام

با توجه به اینکه دیگه از دستم خسته شدید تصمیم گرفتم که کاربری سایت را عوض کنم.

از این به بعد وبلاگ پسر کوهستان به صورت یک وبلاگ خودرویی عمل میکنه.

سعی میکنم که از این به بعد هفته ای 3 خبر برای بیننده ها بگذارم.لبخند

  نظرات ()
مطالب اخیر دوج چارجر Hellcat سریعترین خودرو چهار درب جهان انتخاب گلف به عنوان بهترین خودرو سال 2013 در اروپا تسلا مدل اس برترین خودرو سال سریعترین دور در نورنبرگ رینگ با تویوتا + تصاویر سریعترین دور در نورنبرگ رینگ با تویوتا آونسیس 2012 تویوتا کمری 2012 JEEP Wrangler مدل 2012 ِDodge Charger SRT.8.392 پورشه Cayman R نیسان میکرا DIG.S
کلمات کلیدی وبلاگ تویوتا (۳) toyota (٢) charger (٢) bmw (٢) پورشه (۱) slk (۱) بنز (۱) golf (۱) سامسونگ (۱) اروپا (۱) موتور (۱) خودرو (۱) نیسان (۱) دوج (۱) کمری (۱) گلف (۱) samsung (۱) جیپ (۱) رنو (۱) ب ام و (۱) دوج چارجر (۱) x3 (۱) i3 (۱) dodge (۱) porsche (۱) landcruiser (۱) 2013 (۱) لندکروز (۱) تسلا (۱) چارجر (۱) nissan (۱) i8 (۱) amg (۱) jeep (۱) sm7 (۱) micra (۱) digs (۱) کایمن (۱) cayman (۱) wrangler (۱) رانگلر (۱) toyota ` (۱) camry (۱) avensis (۱) آونسیس (۱) tmg ev p001 (۱) tesla (۱) model s (۱) برترین خودرو سال 2013 (۱) خودرو سال (۱) hellcat (۱) dodg (۱)
دوستان من شبکه خبری تین نیوز شیطنت شبانه الیترا کمانگیر زیبا پیکس بهار عشق چهاردهمین آریایی ورزش ایرانی پرتال زیگور طراح قالب