تویوتا کمری 2012

ببخشید چند وقته دیر به دیر به روز می کنم. آخه سرم خیلی شلوغه. دعا کنید کارام درست بشه دباره هفته ای 3 تا که کمه 7 تا مطلب براتون بزارم.

راستی نظر هم یادتون نره.قلب

کمپانی تویوتا در بازار آمریکای شمالی مدتهاست که یکه تاز بازار است، اما ممکن است با ارائه نسل جدید کمری این روند تغییر یابد. کمری 2012 به نظر کارشناسان از طراحی نا امید کننده ای نسبت به نسلهای پیشین برخوردار است و ممکن است یک شکست بزرگ برای تویوتا باشد. شاید دلیل این اتفاق استفاده از پلتفرم قدیمی این کمپانی باشد.

شاید قسمت تعلیق این خودرو شما را بیش از حد نا امید کند، زیرا در جایی که تمام رقبا از سیستمهای فنربندی بسیار پیچیده و پیشرفته استفاده می نمایند، تویوتا از یک سیستم فنربندی قدیمی و ساده استفاده می کند. البته این سیستم فنر بندی رانندگی اسپرت به هم راه راحتی نسبی را برای سرنشینان به ارمقان می آورد که شاید در نوع خود خوب باشد ولی قابل رقابت با رقبا نمی باشد.

این نسل کمری از نظر ابعاد فقط در طول 10 سانتی متر کشیده تر گردیده و در باقی قسمتها بدون تغییر باقی مانده است. این نسل از نظر طراحی کمی تهاجمی تر از نسل پیشین بوده ولی در کل بسیار شبیه به نسل قبلی است. با این وجود در قسمت شاسی و ستونهای AوB با استفاده از فولاد تقویت شده در عین کاهش وزن توانسته مقاومت بالاتری را به ارمغان بیاورد. عایق کاری بیشتر در نقاط مختلف باعث افزایش آرامش در داخل کابین شده و صداهای ورودی به کابین را به شدت کاهش داده است. طبق ادعای تویوتا با این تغییرات تویوتا توانسته وزن این خودرو را 70 تا 100 کیلوگرم کاهش دهد.

خبر خوب برای طرفداران تویوتا استفاده کمری 2012 از موتور 4 سیلندر 2500 سی سی به جای موتور 2400 سی سی قبلی است که با استفاده از فناوریهای نوین افزایش قدرت و گشتاور را با کاهش مصرف سوخت همراه کرده است تا خریداردان هم رانندگی لذتبخش تری را تجربه نمایند و هم سوخت کمتری مصرف کنند.این موتور با قدرت 178 اسب بخار و گشتاور 170 پاوند فوت نوید شتاب و سرعت بیشتری را نسبت به مدل سابق می دهد.

اما در جایی که خودروهای کره ای با استفاده از موتورهای 6 سیلندر عرض اندام می کنند کمری با موتور شش سیلندر 3.5 لیتری خود وارد می گردد که با توانایی تولید 268 اسب بخار قدرت و 248 پاوند فوت گشتاور رقبای کره ای را به رقابت فرا می خواند.

در این خودرو به جای سیستم فرمان هیدرولیک از فرمان EPS استفاده گردیده که باعث سادگی تعمیرات و کاهش وزن بسزایی گردیده است.

در مدل هیبریدی نیز با استفاده از موتور 4 سیلندر بنزینی استاندارد و یک موتور برقی کوچک 200 اسب بخار قدرت تولید گردیده و با کاهش وزن 100 کیلوگرمی این مدل رانندگی این مدل نیز بهبود چشمگیری یافته است.

اما در داخل کابین همه چیز ناامید کننده است و تویوتا به خواطر کاهش هزینه ها تعداد قطعات جلو داشبورد را از 1200 به 32 قطعه کاهش داده است که از زیبایی جلوداشبورد به شدت کاسته است.

به هر حال با توجه به قیمت رقابتی این مدل و مصرف سوخت پایین و قدرت بالا و ایمنی ارتقاع یافته در مقابل ظاهر ساده و نا زیبا به همراه طراحی داخلی ساده باید نشست و منتظر ماند تا میزان استقبال از این نو رسیده را دید. امیدواریم که تویوتا بتواند دوباره از زیر ویرانیهای سونامی و بهرانهای جهانی سرافرازانه بیرون آید.

بازم میگم نظر یادتون نرهبای بای.

به امید دیدار مجددتون.

/ 3 نظر / 18 بازدید
saman

سلام داداش خوشم میاد مثل خودم عشق ماشینی... خیلی با وبت حال کردم. دوست داشتی بهم سربزن[گل]

الهام

سلام خوبي ؟ وبلاگ زيبايي داري اتفاقا من يه سايت دارم که خوشحال ميشم باهات تبادل لينک بکنم . اگر تو هم مايل بودي منو به اسم بهترين هاي ايران لينک کن و بهم بگو تا منم با افتخار لينکت کنم

saman

دمت گرم داداش من بیشتراز 70تا مجله ماشین دارم...و چندهزارتا عکس ماشین دیگه ازاین حرفا نزنی... شاکی میشمااااا درضمن لینک شدی[گل]